Praca w trybie FIT

fitness-1291997_1920

Nie trzeba być zawodowym sportowcem ani trenerem personalnym na siłowni, aby móc w pracy zadbać o zdrowe nawyki. To czasami drobiazgi, które z jednej strony wspierają nasz zdrowy tryb życia, z drugiej zaś sprawiają, że praca jest dużo bardziej efektywna. Okazuje się bowiem, że znaczenie ma z pozoru taki drobiazg jak postawa za biurkiem. Nieustanne pochylanie się na stanowisku pracy sprawia, że kręgosłup ulega deformacjom, mięśnie przyzwyczajają się do nieprawidłowej postawy, wskutek czego ryzyko kontuzji rośnie. Podstawą jest dobrze ustawione krzesło i biurko. Dobrze jest w czasie pracy wykonać kilka ćwiczeń, polegających na ściąganiu łopatek. Będzie ono stanowiło dobrą gimnastykę dla przemęczonych mięśni. Praca przy biurku wymaga również sporadycznej gimnastyki nóg. Wystarczy prosty ruch polegający na podnoszeniu ciężaru ciała bez odchodzenia od biurka i zatrzymywanie tego ruchu w połowie. W pracy nie można przesadzać z kawą – jedna filiżanka rano i jedna popołudniu w zupełności wystarczą, a nawet pomogą przy popołudniowym treningu. Kawy nie można jednak przedawkować. Najważniejszy jest zbilansowany, bogaty w białko posiłek.

Dodaj komentarz