Nawodnienie organizmu po nocy – co daje?

tape-403590_1920

Pierwszą czynnością po wstaniu z łóżka powinno być wypicie (przynajmniej) szklanki wody. Można ją spożyć samą lub dodać do niej miód, cytrynę, miętę lub imbir – w zależności co kto lubi wypić rano. Dlaczego jest to konieczne? Przez czas snu, nasz organizm zużywa energię na podtrzymanie funkcji życiowych, takich jak oddychanie, bicie serca czy skurcze mięśni. Cały czas przeprowadzane są też procesy trawienne. Do tego wszystkie organizm potrzebuje nie tylko energii dostarczanej z pokarmu, ale też wody. Podczas snu jej nie dostarczamy. Dlatego rano tak ważne jest wypicie jej, by uzupełnić braki. Dzięki takiemu nawodnieniu pobudzone zostaną wszystkie funkcje organizmu, które muszą być przygotowanie na większą eksploatację w ciągu dnia. Woda pozwoli pobudzić trawienie, pobudzi komórki skóry i serce. Żołądek, który po nocnej przerwie jest ospały, potrzebuje by powoli przywrócić go do funkcjonowania. Dlatego też nie można z samego rana atakować go ciężkim posiłkiem, tylko powoli przygotowywać na przyjmowanie pokarmu. Woda jest konieczna.

Dodaj komentarz