Jak suplementować B12?

vitamin-b-871135_1920

B12 to witamina, o której nie mówi się wiele, ponieważ zapotrzebowanie na nią jest niewielkie. Zazwyczaj dostarczana jest wraz ze spożywaniem mięsa. Jednak problem pojawia się, kiedy ze swojej diety wykluczymy mięso i inne produkty odzwierzęce. Warzywa, owoce, zboża jej nie zawierają. Weganie i wegetarianie, którzy mają największy problem z utrzymaniem prawidłowego jej poziomu doskonale wiedzą gdzie jej szukać. Najlepszym niezwierzęcym źródłem są glony, a wśród nich najbardziej znana jest spirulina. Łatwo dostępna zarówno w postaci sproszkowanej, jak i w tabletkach, może być stosowana do suplementowania witaminy B12. Poza tym, można ją uzupełniać poprzez tabletki zakupione w aptece, jednak nie jest to naturalna witamina, a produkt chemicznej syntezy. Nie oznacza, że jest on gorszy. Każdy może wybrać dogodną dla siebie formę: połykanie tabletek lub dodawanie sproszkowanych glonów do koktajli czy jogurtu. Ważne, by pamiętać, że B12 jest konieczna dla prawidłowego funkcjonowania. Niedobory mogą objawiać się pogorszonym samopoczuciem lub osłabieniem włosów.

Dodaj komentarz